Spræl i Byen – Kom og oplev formandens nørdede side ;-)

Spræl i byen

Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det, men Grundejerforeningsformanden har en vildt nørdet side – han kører med små racerbiler og er formand i “Amager MiniRace”, men sig det ikke til nogen ;-)

Dette, og meget mere, kan du opleve til “Spræl i Byen”, som i år afvikles:

Lørdag d. 21. september 2013 fra 11.00 til 17.00

på Tårnby Skole – der er gratis adgang.

Her kan du også opleve:

FDF Tårnby
Tårnby Kreativ Klub
KFUM Kastrup
Ullerup Linedance
Visens Venner på Amager
PUGAD
Kastrup Gymnastikforening 1966 (KG66)
Eksperimenterende Danske Radioamatører – Amager Afd.
Shogun – Tårnby Selvforsvarsklub
Ældresagen
Bedre Psykiatri, Amager
Noahs Ark & Babelstårnet
kajakklubben Neptun
Amager Square Dancers
KTKG
Amager Harmonika Klub
Tårnby Bladet
Foreningen Norden
Bordinghus Spillemændene
Tårnby Teater
De Grønne Pigespejdere
Roklubben Øresund
Tårnbymalerne
Amagerkabareten
Den Indiske Kulturforening
Amager Video Klub
American Car Club
Amager MiniRace
NTK Tennis Klub
Kastrup Løverne

Kom og mød ovenstående foreninger og prøv de forskellige aktiviteter, som er gratis for alle ……………

Nabohjælp – prøv det før din nabo ;-)

NH-SkiltDer er nu omdelt foldere vedr. Nabohjælp – det havde måske været mere ideelt, hvis disse var blevet omdelt før sommerferien, men sådan skulle det ikke være, tiden løb fra omdeleren ;-)

 

Nabohjælp er et system, hvor man kan tilmelde “Nabohjælpere” til, at holde øje med sit hus mens man er væk på weekend eller ferie. Disse kan så give besked når de har checket huset, så man i højere grad kan slappe af på sin ferie og vide at alt er godt. Kig på det og overvej at tage det i brug – har du brug for en nabohjælper, så er du altid velkommen til, at invitere Formanden – han går gerne en tur om dit hus i ny og næ ;-)

Systemet er iøvrigt gratis og fungerer faktisk ganske fornuftigt …………

 

ADVARSEL: Rotter i området!

rotteDer er så sent som i går ved sommerfesten set rotter i området og man bør derfor være særlig opmærksom ift at fodre fugle og at sikre sig, at skraldespandsgitteret er lukket helt, så de små bæster ikke får en uønsket fødekilde. I 2 tilfælde er rotterne søgt fra kloakken og ind i beboeres huse, hvor de nu bl.a. kravler i faldstammen.

Det kan ikke understreges nok, at dette er ganske alvorligt og kan komme til, at udgøre et kæmpe problem, hvis ikke der slås ned på dette med det samme. Grundejerforeningen har i dag anmeldt problemet til Kommunen og vil gerne bede om, at man med det samme man ser en rotte, anmelder dette via denne formular, så det kan få den behørige fokus fra Kommunens side!

Hvis der er tilslutning nok, så vil Grundejerforeningen gerne undersøge, hvad en rottesikring koster, så man som grundejer ikke får rotterne ind i huset. Rottesikringen er en mekanisme som monteres i 1m-brønden (kig evt her for yderligere information) og det er naturligvis antagelsen, at hvis vi er mange nok, så kan vi få det lidt billigere end ellers. Hvis man er interesseret i dette fællesindkøb, så send med det samme en email til Formanden – sidste frist for tilmelding er 25. august 2013.

Hvis man kender nogen som kender nogen som er i stand til, at give et rigtig godt tilbud på ovenstående rottesikring, så må man gerne bede vedkommende om at skrive til Formanden, alternativt oplyse navn og kontaktdata på vedkommende til bestyrelsen.

Tak for en fantastisk fest

På bestyrelsens vegne vil jeg gerne takke festudvalget for en fantastisk gennemført sommerfest i går, 17. august 2013. Det var på alle måder en dejlig dag og imponerende at se i området af 60 beboere som valgte at deltage i festen. Hovedrepræsentationen lå på Vosborgvej (og naturligvis Børkop Alle med vanlige 100% deltagelse), så håbet for fremtiden er, at der bliver lidt større tilmelding fra Hindholm Alle næste gang, som jeg personligt håber bliver en realitet.

Billeder fra dagen kan ses her!

Endnu en gang, tusinde tak for en dejlig dag.

 

På bestyrelsens (og gæsternes) vegne

Mark

1D__0927

Bestyrelsen tester “Nabohjælp”

nabohjaelpSå kom sommeren endelig til Villabyen Hindholm og med dette lurer sommerferien lige om hjørnet. Bestyrelsen ønsker alle en fantastisk sommer og håber, at den må blive spækket med gode oplevelser og hyggelige stunder.

 

Desværre er sommerferieperioden også en tid, hvor nogle mennesker har svært ved, at holde fingrene fra andres ting. Efter en dejlig sommerferie er der desværre nogle som kommer hjem til et hus, som har haft uønsket besøg. Det er derfor en rigtig god ide, at lave en aftale med naboen, familie og/eller venner om, at holde øje med huset mens man er væk og fx parkere en bil i indkørslen, komme affald i skraldespanden, tømme postkassen, slå græsset og måske tænde lidt lys i ny og næ. Mindre kan selvfølgelig også gøre det og her kommer bestyrelsens test ind i billedet.

 

Vi tester for tiden “Nabohjælp”, et internet baseret system, hvor man tilmelder sig og kan invitere sin nabo til, at blive “Nabohjælper”. Som Nabohjælper holder man øje med naboens hus og kontrollere med jævne mellemrum, at alt er i orden. Man kan her via systemet sende en “alt ok”-besked til naboen, som så i højere grad kan slappe af i Andalusien eller Mols Bjerge, alt efter hvad man er til.

 

Du kan læse meget mere om Nabohjælp HER – bestyrelsen skal nok komme med en tilbagemelding når vores test er slut, men allerede nu ser det lovende ud og det er gratis at tilmelde sig og anvende, så der er ingen grund til, at holde sig tilbage. Jo flere vi er, der passer på hinandens huse, jo roligere sommerferie kan vi holde.

 

God og tryg sommer til alle!!

 

Reminder: Vejfest 2013

Havefest

Til dette års generalforsamling var næsten 30% af parcellerne repræsenteret, det kunne være helt fantastisk, hvis vi fik en endnu større tilslutning til vejfesten!! Så hvis du ikke allerede har gjort det, så husk at tilmelde dig “Årets Vejfest 2013” inden 1. august – skulle du have forlagt invitationen, så kan du finde en elektronisk HER!

 

På festudvalgets vegne

 

PS

Billedet er fra den sidste vejfest, afholdt i formandens forhave.

Flyvende ukrudt

mælkebøtteEndelig er sommeren på vej og med dette en masse gode og hyggelige oplevelser i haven, måske med badebassin, måske med optænding i grillen, måske med begge dele.

 

I denne tid kommer der også mange fantastiske blomster og planter op af jorden, men med disse desværre også uønsket vegetation. Naturligvis bestemmer vi alle selv, hvor meget skalderkål vi ønsker i vores bede, men vi bør samtidig alle være opmærksomme på, om andre kan blive påvirket af vores valg.

 

Her er det man skal være særlig opmærksom på mælkebøtterne, som på alle måder er flotte, både i blomst og med frøstande, men det er ikke alle der er lige glade for disse og de er særlig problematiske, fordi de kan flyve ind fra stedet hvor de pynter og ind i en have hvor de ikke er lige så ønskede.

Derfor, nyd mælkebøtterne (næsten) så længe du har lyst, men sørg for at de er fjernet inden de spreder deres frø med vinden til alle i nabolaget.

Har du brug for inspiration til, hvordan man kan komme mælkebøtten til livs, så kan du fx finde lidt indspark her: http://www.husplushave.dk/fjerne-maelkeboetter/ – har du selv et supergodt ukrudtstip, så send det til bestyrelsen, så skal vi nok formidle det videre.

Hav en fantastisk sommer

Stjerner i natten 2013

StjernerinattenSå er det atter blevet tid til “Stjerner i natten”, som jo vanen tro afholdes på Vestamager Naturcenter. Det plejer at være et super arrangement og i år tegner også rigtig godt.

 

Man kan bl.a. opleve: Sebastian Klein * Sæbekasse race * Cirkus og Gøgl * Karateopvisning * Jazzklub og meget meget mere. Man kan medbringe sin egen madkurv eller købe mad på Traktørstedet. Entre og alle aktiviteter er gratis!

 

Stjerner i natten finder i år sted: 24. maj 2013 17-22

Se programmet på: http://www.stjernerinatten.dk/program.php

 

Så er generalforsamlingsreferatet tilgængeligt.

oplæserJa, det tog desværre lidt tid, men nu er generalforsamlingsreferatet tilgængeligt.

Vi havde en rigtig god generalforsamling med fremmøde af ca 30% af grundejerne – rigtig flot – vi satser dog på endnu flere næste år, så hvis du har gode forslag til form, dag eller tidspunkt, som kan øge fremmødet, så er du meget velkommen til, at give et lille hint eller 2 :-)

Du kan læse generalforsamlingsreferatet her: 2013 – Generalforsamlingsreferat

De få grundejere, som ikke har oplyst en mailadresse, vil få referatet håndomdelt en af de nærmeste dage.

Foråret er over os

IMG_0598Ja, det skulle jo ske, foråret er på vej og vi kan alle se frem mod lysere tider, lune sommeraftener, optænding af grillen samt den tilbagevendende græsslåning. Er det ikke fantastisk?

I skrivende stund, med nyfalden sne udenfor vinduerne, kan dette virke som en fjern fjern fremtid, men det er det ikke, varmen er lige om hjørnet og det kan vi alle glæde os til.

En særlig årsag til, at dette bør frembringe glæde hos alle er, at den 31/3 udløber vores aftale med snerydderen og vi skal derfor herefter selv ud og svinge sneskovlen, hvis der falder mere af dette.

Hvis man for en kort stund tror på vejrudsigterne som en absolut størrelse, med 100% garanti for korrekthed og efterlevenhed, så vil nedenstående billede dokumentere, at vi i år har timet vores snerydningsaftale helt perfekt og vi alle kan ånde lettet op og finde havehandskerne frem:

 

30-03-2013 Vejr

 

 

Glædelig påske og forår til alle

 

 

Reminder: Generalforsamling på Onsdag

BigIdeaEn lille reminder – Husk, at der afholdes generalforsamling:

20. marts 2013 kl 18.30 i

Foreningshuset, Amagerlandevej 71, Lokale 1 i stueplan.

 Sidste chance for tilmelding til den efterfølgende spisning er på søndag (17/3-13).

Vi håber på, at se jer alle sammen :-)

Indkaldelse til ordinær generalforsamling

IndkaldelseSå skulle der gerne ligge en indkaldelse til den ordinære generalforsamling i alle postkasser i Villabyen Hindholm. I år afholdes generalforsamlingen:

20. marts 2013 kl 18.30 i

Foreningshuset, Amagerlandevej 71, Lokale 1 i stueplan.

 

Referatet fra generalforsamlingen vil man efterfølgende kunne finde under “Dokumenter”. Referatet håndomdeles til de få personer, som forlods har oplyst, at de ikke har en mailadresse/ikke har adgang til IT.

 

Kom glad, kom frisk ;-)

Endelig blev en markering mulig!

Stormglas

I forbindelse med Generalforsamlingen 2012 fik Grundejerforeningen ny formand. Det er jo hvad der sker, når en formand er på valg og denne ønsker, at få mere tid til andre gøremål i livet. Men, det kom faktisk som en overraskelse for såvel afgående formand som bestyrelse, at nogen stillede deres kandidatur til rådighed og derfor var ingen reelt forberedt på formandsskiftet, hvorfor der heller ikke var forberedt en markering af den afgående formands mange år i bestyrelsen.

 

Ved første bestyrelsesmøde i den nye bestyrelse lå det derfor denne meget på sinde, at “gøre noget” for at markere og vise den afgåede formand, at man satte pris på dennes store indsats i rigtig rigtig mange år. En beslutning blev truffet, men det skulle vise sig, at leveringstiden skulle spille os alle et puds. Først den 18. februar 2012, godt og vel 11 måneder efter formandsskiftet, blev det muligt at overrække Bent et indkøbt stormglas/galilei-termometer til minde om hans mangeårige indsats.

Bent og Bestyrelsen

Også fra det nye formandssæde skal der lyde en stor stor tak til Bent for hans store arbejde igennem årene, alene vejsagen for mange år siden havde nok taget pusten fra de fleste.

Det er den siddende bestyrelses store ønske, at vi i fællesskab kan forsætte det gode arbejde Bent har været med til at grundlægge.

Så skal der sættes X i kalenderen

Så er det blevet tid, der skal sættes kryds i kalenderen!!

Er det til Jul? Er det til Nytår?

Nej, det er da til den årlige generalforsamling, det årlige event, der hvor universet samles og alt går op i en højere enhed. Ja, dette er måske ikke den typiske måde at se en generalforsamling på. Måske er det også netop derfor, at så mange vælger at bruge denne aften på, at:

            • Vaske hår.
            • Spole videobånd tilbage.
            • Luge ukrudt i mørke.
            • Lede efter røgvenderen.

Og det skal vi denne gang søge at lave lidt om på ………… generalforsamlingen er mere end blot en keeedelig oplæsning af hvad der er sket i årets løb. Det er også dér du lærer andre mennesker at kende i grundejerforeningen, dér hvor du gør din indflydelse gældende og derfor er det supervigtigt, at du har lyst til at komme!!!

Rammerne er sat: Onsdag den 20. Marts 2013 i Foreningshuset på Amagerlandevej.

 

Hvordan disse rammer skal udfyldes vil vi gerne bede om dit/dine indspark til! Hvad skal der til for, at du/I kommer til generalforsamlingen? Får du en ide eller sidder med en tanke: Send den med det samme til bestyrelsen – Jo før, jo bedre.

Vi håber, at få rigtig mange gode forslag!

Snefejning 2012/2013

Der er atter i år indgået aftale med de tidligere års snerydder for sæsonen 2012/2013, denne periode løber fra 1. november 2012 og frem til 31. marts 2013. Som besluttet på generalforsamlingen, så bliver der både ryddet sne og saltet efter hver snerydning på såvel vej som fortov.

Der sneryddes i tidsrummet 7.00 til 22.00, altså det tidsrum der er dækket af politivedtægten, når der minimum er faldet 5mm sne og senest 3 timer efter snefalds ophør.

Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at denne aftale ikke fratager grundejeren for dennes rydningspligt eller erstatningsansvar ved faldskader, hvorfor man forsat er pligtig til fx at salte, hvis der er glat på ens fortov, da der fra snerydders side kun saltes i forbindelse med snerydningen. I fald man ønsker at vide mere, så har Tårnby Kommune en webside som er ganske informativ – den kan du finde her:

http://www.taarnby.dk/veje_og_trafik/%28vedligehold+af+veje%29/%28vintervedligehold%29/vintervedligehold.htm

Det er klart, at bestyrelsen vil gøre sit ypperste for, at vi får det vi betaler for, men skulle det meste af Amager bliver ramt af voldsomme snefald, så må vi nok også indstille os på lidt længere reaktionstid fra leverandøren.

Bestyrelsen vil holde godt øje med snerydningen, så skulle føle at snerydningen halte, så kan du være næsten sikker på, at vi allerede er på sagen ……..

Skader forsaget af snerydningen anmeldes til bestyrelsen pr email hurtigst muligt inkl. fotodokumentation.

Sluttelig er det vigtigt, at man i perioder med snefald er ekstra opmærksom på, hvordan man (og ens gæster) parkerer på vejene, idet disse kan være vanskelig passérbare.

Sand skal der til

Arbejdet med omlægning af strømmen til jordledninger samt etablering af mulighed for tilslutning til YouSees KabelTV er afsluttet for længe siden, men der har været lidt arbejde med, at få fejl og mangler udbedret. Disse er nu også faldet på plads, forhåbentlig til alles tilfredshed?!

Som tiden går, så kompakterer fugesandet og det kan fremstå som, at dette mangler – så har dine fliser været gravet op af DONG og er dit fugesand sunket, så ligger der en bunke fugesand på hjørnet af Børkop Alle og Vosborgvej, hvor du er velkommen til, at hente en skovlfuld eller 3.

Nyt punkt på hjemmesiden: HGMH

Der er i dag kommet et nyt punkt på hjemmesiden – HGMH – som står for: Hvad Gør Man Hvis?

Dette punkt dækker over en side, hvor der over tiden vil komme svar på mange af de spørgsmål man kunne gå og tumle med i dagligdagen, i hvert fald i en grundejerkontekst ;-)  Siden bliver baseret på >>> DINE <<< spørgsmål, så hvis ingen er i tvivl om noget, så vil siden for evigt være blank, hvilket jo egentlig ville være meget godt. Allerede nu er der dog svar på nogle enkelte spørgsmål og der er par spørgsmål som ikke er besvaret ……………..´

Du sender dine spørgsmål eller det du er i tvivl om til bestyrelsen og så finder vi et godt svar til dig ;-)

Som konsekvens af denne nye side, er punktet “Foreningens historie” rykket ned under “Bestyrelsen”.

Sig nærmer julen

Sig nærmer julen med hastige skridt og nogle gange kan inspiration udefra være en sand lise. Du sidder måske og tænker, at denne information kommer ud lidt vel tidligt, meeeeeen man skal jo også have mulighed for, at planlægge sin december ;-)

Skulle man have lyst til, at prøve noget helt andet til jul og bl.a. opleve jul som får selv Gertrud Sands jul til at blegne, så er Sverige absolut et besøg værd. De forstår at jule igennem og tro det eller ej, julegløggen i Sverige er ikke det rene saftevand.

Du kan på http://www.sydsverige.dk/?pageID=12 se en oversigt over mange af julemarkederne i Skåne.

God fornøjelse i det svenske …………..

Ikke fundament for fælles TV-pakke

Der er nu gået en måned siden vi fra bestyrelsens side skrev, at nu var det tid til, at komme med en tilkendegivelse af, om man vil være med i en fælles tv-pakkeløsning.

 

Bestyrelsen har fået i alt 6 tilkendegivelser, hvoraf de 4 ønsker at være med i en fællesløsning og 2 ikke ønsker at være med. Denne tilslutning er alt for lav til, at der kan arbejdes videre med dette, hvorfor der ikke bliver en fælles aftale ift YouSee.

Indbrud i området

Vi er dd blevet informeret fra en af vores naboforeninger om, at der har været 7-8 indbrud i vores område i den senere tid. Indbruddene er alle sket om natten mellem 01.00 og 04.00 – den foretrukne vej ind har indtil nu været via terassedøre.

Politiet beder os alle om, at holde øje med mistænkelig adfærd (fx folk som cykler rund i området og “spejder”, ukendte varevogne som holder mærkeligt parkeret mv).

Nicole fra politiet kan kontaktes på: 75 58 80 81 / 72 58 92 99 (mobil) eller nss002@politi.dk

Der er ingen grund til, at panikke over ovenstående, men hjælp hinanden med, at holde godt øje med ting som er usædvanlige og hinandens huse og ejendele.

 

Tusinde tak til den adviserende grundejerforening!!

Tilbud fra YouSee

Et skarpt bestyrelsesmedlem har spottet nedenstående tilbud fra YouSee, så går du i overvejelse om, at skulle have KabelTV, så er det NU du skal slå til!!! Du kan i nedenstående tilbud spare tilslutningsomkostningerne (3.095/3.595) og ydermere få 1.500 kroner i tilskud til gravearbejdet.

http://yousee.dk/Tv/TV-Pakker_og_kanaler.aspx

Jeg har rettet henvendelse til vores kontakt hos YouSee for, at få bekræftet tilbuddet (well, reelt nok unødvendigt i og med, at det er annonceret) – såvidt jeg kan gennemskue konceptet, så skulle det ikke stille os ringere i forhold til fællesaftale med rabat.

YouSee: Så er det tid!!

Sig nærmer tiden, hvor bestyrelsen har brug for en tilkendegivelse af, om du/I vil være med i en fælles KabelTV-ordning eller om du/I vil “klare jer selv” :-)

Vi er nu i dialog med andre grundejerforeninger om, hvordan vi kan arrangere os, så prisen bliver så attraktiv som muligt og det er derfor supervigtigt, at vi hører skriftligt fra dig/jer nu.

Derfor: Send en email til ms@definitivt.dk og skriv fx i emnelinien: “V30: Vil gerne være med i en fællesordning – fuld pakke, telefoni og internet.”

Skal der indhentes en samlerabat, så er det nu den skal hentes. Man kan sagtens lave en aftale med YouSee som enkeltstående grundejer, men det bliver i så fald til listepriser – har du allerede bestilt KabelTV, Internet med/uden Telefoni, så er det ikke for sent, at være med i fællesaftalen, du skal bare give os besked ;-)

Når bestyrelsen har et overblik, vil vi gå i dialog med de nærmeste ejerforeninger om, hvordan vi i fællesskab opnår den bedste rabat. Bemærk iøvrigt også, at du/i frem til 1/1 sparer 500 kroner på installationsprisen af forsyningskablet – efter 1/1 vil prisen være 3.595 kroner inkl moms ex gravearbejder.

YouSee i AmagerHallen

Grundlæggende var der ikke meget nyt under solen, man kunne stille spørgsmål til teknologien og få præsenteret hvad YouSee kunne/kan levere på de forskellige fronter.

Det vigtigste var nok, at ønsker man bredbånd fra YouSee, så kræver det at man også har TV fra disse. Deres KabelTV er grundproduktet og andre ydelser fx telefoni mv er tillægsprodukter til KabelTV. En anden vigtig pointe var også, at installationstilbuddet med tilslutningspris på 3.095 kroner inkl moms ex gravning udløber pr 1/1 og herefter er prisen 3.595 kroner inkl moms ex gravning.

Hvad sker der så nu?

Jo, nu har man haft mulighed for, at se produkterne og stille spørsmål og næste fase er så, at finde ud af hvad den reelle tilslutningsinteresse er. Selve tilslutningsprisen kan der ikke rokkes ved, men prisen for de forskellige tv-pakker og internet er justeret af, hvor mange der tilslutter sig og om grundejerforeningen påtager sig administrationen eller ej. Sidstnævne kan være en lille udfordring, da det i så fald er grundejerforeningen som hæfter for eventuelle restancer ……… men det må vi arbejde lidt med ;-)

Når vi har fundet ud af, hvor mange der i _vores_ grundejerforening vil være med, så tager vi kontakt til de omkringliggende grundejerforeninger og finder ud af, hvor mange _de_ har der gerne vil være med og måske i samarbejde med disse opretter en “Medieforening” (det er vel det nudanske ord for “AntenneLaug”?!), da vi med en større medlemsmasse naturligvis vil kunne forhandle os til bedre priser (- der er dog forsat noget hæftelse for restancer der skal arbejdes med). Så derfor må du rigtig gernes sende en mail til ms@definitivt.dk, hvis du allerede nu ved, at du gerne vil have KabelTV fra YouSee, du må også rigtig gerne indikere hvilken pakke du går efter samt om internet fra YouSee er interessant for dig/jer – du/I har med denne mail ikke forpligtet jer til noget (endnu)!!!

Er ovenstående så en anbefaling til tilslutning?

Der er mange måder, at få tv på og mange forskellige ønsker til kanaludbud og kvalitet. Af denne grund kan grundejerforeningen heller ikke anbefale det ene frem for det andet, da vi jo af logiske årsager ikke til fulde kender fx YouSee, Boxer og Viasats løsninger – valget af, hvad der er bedst for dig og din familie ved kun du og jeres tv-vaner og tekniske installationer skal naturligvis også tages med i betragning. Prisen er naturligvis en faktor, så hvis der er tilslutning nok, så vil en prisreduktion på 10-20% formentlig være indenfor rækkevidde (ingen løfter dog givet endnu). Mine helt personlige erfaringer med YouSee er dog, at produktet fungerer og vi har her i huset ikke har overvejet at skifte væk fra YouSee på noget tidspunkt. Vi flytter formentlig snart vores internet og vores fastnettelefoni over til YouSee. Sådan er det “hjemme hos os” – “hjemme hos jer” kan det være helt anderledes og det er også fint ;-)

 

Tænk over det, tal sammen og lad os høre fra jer snarest muligt – er der behov for et debatmøde, så lad os endelig høre om dette meget hurtigt, så må vi se om noget sådan ikke kan arrangeres med eller uden YouSee’s deltagelse.

Efterlysning af dokumenter

På hjemmesiden vil bestyrelsen gerne gøre dokumenter (fx generalforsamlingsreferater, regnskaber mv) tilgængelig for såvel beboere som ejendomsmæglere. Desværre har et af de efterhånden tilbagevendende skybrud, gjort grimme ting ved bestyrelsens arkiv og derfor er disse dokumenter for årene 2011 og baglæns gået tabt.

 

Skulle du derfor ligge inde med en “pæn” udgave af følgende dokumenter, så vil vi rigtig gerne låne dette et par dage – det drejer sig om:

 

2011: Generalforsamlingsreferat + Formandens beretning + budget for 2011

2010: Generalforsamlingsreferat + Formandens beretning + budget for 2010

2009: Generalforsamlingsreferat + Formandens beretning + budget for 2009

2008: Generalforsamlingsreferat + Formandens beretning + budget for 2008

 

Du er velkommen til, at lægge dette i formandens postkasse med en note om hvem udlåneren er ELLER du kan sende en mail til formanden, så kommer vi og afhenter dokumenterne snarest muligt.

 

Camp Villabyen Hindholm

Det er i dag, at du kan møde et bestyrelsesmedlem i “Camp Villabyen Hindholm” i Amagerhallen. I forbindelse med YouSee-arrangementet vil der være (mindst) et bestyrelsesmedlem at finde i hallen fra kl 18.

 

Kig forbi og få en lille snak – vi glæder os til at se dig …….

14/8 gennemføres vejsyn

Den 14/8 gennemfører bestyrelsen et vejsyn af vores veje for, at sikre sig at alt er som det skal være efter vores kære DONG-projekt. Fejl og mangler vil blive formidlet til Kommunen til videre dialog med DONG. Ved samme lejlighed vil bestyrelsen notere sig, hvad der iøvrigt bør gøres ved vejene indenfor den kommende årrække og snarest lave et udkast til en plan for dette.

Har du som grundejer ting som du gerne ser bestyrelsen er opmærksom på, så er du velkommen til, at sende os en mail.

YouSee-Præsentation 22/8-12

Så er der nyt fra YouSee-fronten :-)

YouSee holder storpræsentation i Amagerhallen den 22/8-12, forventeligt fra 9 til 21 – du vil modtage en skriftlig invitation fra YouSee i din postkasse, men sæt allerede X i kalenderen nu. YouSee vil stille med produktstande, hvor du kan høre mere om KabelTV, IP-Telefoni, og Bredbånd. I første omgang vil der ikke komme priser på tale, men blot en præsentation af produkterne med mulighed for at stille spørgsmål og røre lidt ved teknikken. Har du spørgsmål som du allerede nu ved du gerne vil have svar på, så er du velkommen til at skrive disse til ms@definitivt.dk som så vil videreformidle din email til YouSee.

 

Den 22/8 vil Grundejerforeningens også stille med et eller flere bestyrelsesmedlemmer i Amagerhallen fra 18-21 – du vil der kunne hilse på, få en lille snak om dette eller hint, komme med forslag til bestyrelsen eller hvad du nu har i tankerne. Vi er der, det er op til dig at gøre brug af det :-)

 

Skulle du sidde og tænke: “Hmmm, hvordan går det med gravearbejderne, vi hører jo ikke noget mere ……”, så vil svaret været noget i stil med “Jo tak, det går fint – vi skal snart til (dvs efter sommerferien) at løbe arbejdet igennem for fejl og mangler og derefter i dialog med DONG om evt. udbedringer”.

 

Hav en fantastisk sommer

Afklaring vedr. bål i egen have

Sankt Hans 2012 i Dragør HavnNogle har spurgt, om det reelt er lovligt at lave bål i egen have og det korte svar er: “Ja, det er det!”

 

Det lidt længere svar er, at der i så fald kun er tale om snobrødsbål og dette ikke med affald, hverken haveaffald eller andre slags affald. Bålet skal være lille og bygget af grene eller brænde. Dette formuleres meget tydeligt på kommunens hjemmeside, som skriver:

 

Bål
Afbrænding af haveaffald og andet affald ved bål er ikke tilladt i Tårnby Kommune. Det er dog tilladt at lave et lille snobrødsbål i sin have af nogle enkelte grene og brænde.

Kilde: http://www.taarnby.dk/erhverv/miljoe_og_forurening/lugt/lugt.htm

 

Man har endda strukket sig så langt, at man fra Kommunens side har formuleret “Regler for bålafbrænding”, disse kan findes på: http://www.tb.taarnby.dk/Undersider/regler/baal.htm

 

Ovenstående regler for bålafbrænding finder næppe anvendelse for snobrødsbål (med grene og brænde), som holdes i størrelsesordenen “en 10 liters gulvspand med træ” – dette vil formentlig være under bagatelgrænsen, da disse ikke andrager en større sikkerhedsrisiko end en almindelig havegrill (af rundt format fra en leverandør med W).

 

PS

Billedet er fra Sankt Hans 2012 i Dragør Havn.

Status på DONG og YouSee: Vi er forsat i mørke

Kort status på vores omlægning af Strøm og den korte udgave er: Vi er forsat i mørke.

Gravearbejderne er stort set færdige på alle veje og der er opsat lygtepæle og lampehoveder på Hindholm Alle. De fleste boliger skulle nu være ovre på “Strøm version 2” og tilbage henstår blot, at Vosborgvej får lygtepæle og der bliver sat strøm på det hele. Man kan notere sig, at Snoghøj Alle som har været færdig i nogen tid, har heller ikke endnu fået strøm på lysdioderne.

På KabelTV-fronten er vi afventende. En formand fra en af nabogrundejerforeningerne er kontaktperson ift YouSee, som om nogen tid, formentlig efter sommerferien, vil holde et større informationsarrangement, hvor man kan komme og se deres udstyr, stille spørgsmål til kanaludbud og internetfunktionalitet samt få en snak om pakkesammensætning for foreningsmuligheder. Et bestyrelsesmedlem følger udviklingen tæt og vi bringer nyt snarest muligt.

Status på adressehøstning

Det var en lille smule med hjertet i halsen, da bestyrelsen i sin tid omdelte det berømte papir, omhandlende dette internetsite og muligheden for elektronisk kommunikation. Status er nu, at 45% af grundejerforeningens parceller har oplyst deres mailadresser og bestyrelsen dermed kan kommunikere til disse.Skulle man i disse EM-tider se dette som et gruppespil, så er stillingen følgende:

Vosborgvej: 16

Hindholm Alle: 11

Børkop Alle: 0

I alt: 27 = 45% af 60 parceller.

 

Det store spørgsmål er nu: Vil Hindholm Alle virkelig stå tilbage for Vosborgvej? ;-)

Lidt humoristisk kan man sige, at procentuelt kan Børkop Alle overhale alle indenom, hvis blot den ene beboer oplyser sin mailadresse til bestyrelsen, så gå denne nemlig i 100% med det samme ;-)

Lidt mere alvorligt må vi konstatere, at 45% er rigtig dejligt og rigtig flot – men tal alligevel gerne med din nabo om, om vedkommende har husket at oplyse sin mailadresse.

 

Emails fra hjemmesiden

Det var intentionen, at alle der har oplyst emailadresse til Grundejerforeningen gerne skulle modtage en email, når der kommer nye indlæg på hjemmesiden. Det har imidlertid vist sig, at denne funktion ikke helt fungerer efter hensigten. Vi arbejder på, at løse problemet så hurtigt som muligt.

 

Det er dog rigtig glædeligt, at vi allerede nu kan se en rimelig trafik på hjemmesiden – tak for det – sidder du med ideer og ønsker til denne, så skriv endelig til bestyrelsen med det samme.

Parkering i dagtimerne

Vær (også) opmærksom på, hvor I parkerer i dagstimerne. Vi har i dag haft en situation, hvor de kære DONG-folk fortvivlet ledte efter ejeren af en bil som var parkeret på Vosborgvej. De skulle skære i asfalten tæt på bilen og syntes det var så synd for ejeren, at bilen ville få en masse asfaltstøv på sig – jeg tror desværre ikke de fandt denne og det er da synd for alle parter. Hvis der ikke er andre muligheder, så læg evt. dit mobilnummer på en seddel i forruden.

 

PS: Det brugte billede er bare en illustration og ikke et “efter-billede” :-)

Status på vejarbejdet

Vi er godt i gang med processen. Hindholm Alle er næsten færdig gravemæssigt, Børkop Alle er i gang og Vosborgvej er under opgravning. Generelt ser arbejdet pænt ud, enkelte steder ligger fliserne lidt højt, men man må antage at de synker som tiden går og disse bliver brugt. Nogle få steder skal arbejdet rettes, men ikke noget graverende.

Generelt bør der i disse vejarbejdstider udvises særlig agtpågivenhed når man parkerer sin bil, da vejene i forvejen er meget smalle, så kan det give det ekstra problemer, hvis man fx ikke parkerer med 2 hjul på fortovet. Har du mulighed for, at have din bil holdende på grund eller i garage opfordres der til, at man gør dette så det trafikale pres på vejene minimeres.

Dagens elarbejdebulletin

Jeg skal beklage, at der næsten dagligt indløber beskeder fra Bestyrelsen vedr. DONG-arbejdet på vores veje. Jeg håber ikke, at I føler jer spammet på et urimeligt niveau – men vi forsøge, at holde jer opdateret og sender derfor de vigtigste beskeder videre når vi får dem og opsamler de mindre vigtige til en senere samlet udsendelse.

 

Nu til dagens bulletin:

Jvnf sidste besked om, at man kan få særlig notifikation hvis man har udstyr der skal lukkes ned inden strømmen forsvinder, har vi nu fået en tommelfingerregel for, hvornår dette sker og det er jo morderlig relevant.

Der vil typisk gå ca 14 dage fra gravearbejdet i/på ens vej er afsluttet til elektrikeren banker på døren.

Dette er naturligvis også styret af såvel vejrlig som tidspunkt, da også DONG-vejgravefolk (som iøvrigt er fra Kemp og Lauritsen) skal holde sommerferie.

Derfor i stiktord: 14 dage fra gravearbejdet er afsluttet på vejen ryger strømmen i din bolig i 30-60 minutter. Giv besked til ms@definitivt.dk meget hurtigt, hvis det er vigtigt for dig at vide præcis hvornår dette sker.

Varsling vedr. strømafbrydelse

Bestyrelsen har været i dialog med DONG vedr. varsling af strømafbrydelse når der skal omlægges fra luftledninger og til jordditto. Det vil være muligt, i ganske særlige tilfælde, at få at vide præcist hvilken dag ens strøm omlægges. Dette kan være særlig nyttigt, hvis man fx har computerudstyr stående som altid kører.

 

For de fleste vil det være hip som hap, om det sker den ene eller den anden dag, typisk vil elektrikeren notificere 30 minutter før afbrydelsen, hvis der er nogen hjemme. Men skulle man have dette helt særlige behov, så skal man sende en email til ms@definitivt.dk, som så vil sende listen videre til DONG.

 

Det vides ikke pt hvornår strømomlægningen reelt vil finde sted, men når vi ved det, ved I det ……….. hvis man altså har givet os sin mailadresse ;-)

Naturcenter Vesteramager afholder “Stjerner i natten” i aften

Så er det i aften, at man endnu en gang holder det store familiearrangement “Stjerner i natten” på Naturcenter Vestamager og det kunne måske være interessant, for nogle af Grundejerforeningens mange børnefamilier.

Det er 3. år arrangementet gennemføres og på www.stjernerinatten.dk kan man bl.a. læse:

“Børnefamilier, unge og voksne kan være med i en lang række spændende aktiviteter, når Tårnby Kommune byder velkommen til Stjerner i Natten – et unikt kulturnat-arrangement på Naturcenter Vestamager, Granatvej 3-15, 2770 Kastrup.”

Se det fulde program på: http://stjernerinatten.dk/program.php

I regn og slud skal posten ud

Ikke alle har en almindelig postkasse - V26's ligner fx en gravko ;-)

I dag skulle I alle gerne have modtaget et lille brev i jeres postkasse, hvor bestyrelsen ganske kort introducerer indgangen til den elektroniske tidsalder, nemlig disse sider og ønsket om, at fremadrettet kommunikere pr email. Hører du fra naboen, at denne af en eller anden grund ikke har fået eller ikke kan finde sedlen, så er det blot at rette henvendelse til bestyrelsen eller kigge under dokumenter på dette site.

Vi roder stadig lidt, men vi er nu så trygge ved systemet, at vi godt tør vise det lidt frem ;-) Vi har endnu ikke så meget at byde på, men det skal nok komme hen ad vejen og sidder du med et ønske om fx at skrive nogle indlæg om dette eller hint, alt fra madopskrifter til stiklingeformering er velkomment, så må du endelig rette henvendelse til bestyrelsen, så skal vi give dig den fornødne adgang.

 

Du sidder muligvis og tænker “I regn og slud skal posten ud”, hvordan hænger det sammen med budskabet – og der kan jeg godt afsløre, at det gør det ikke. Jeg har simpelthen bare ikke formået, at finde ordentlige rim på “I 26 grader var knægten og jeg ude og dele breve ud og det var helt vildt varmt” ;-) Håber I vil tilgive den misvisende overskrift.

 

Til slut er der vel kun tilbage, at ønske “Glædelig Sommer” ;-)

Så skete det endelig – DONG er gået i gang for alvor.

Så skete det vi har ventet så længe på nemlig, at DONG gik i gang med gravearbejdet.

Selvfølgelig er dette kortsigtet lidt bøvlet, men jo før arbejdet går i gang, jo før er det færdigt ;-)

DONG melder følgende:

              • Hindholm Allé er færdiggravet indenfor én uge.
              • Vosborgvej starter op indenfor én uge og derefter ca. 14 dage gravearbejde.
              • Børkop Allé(sydlige del) startes op i slutningen af denne uge og lige inden Vosborgvej.

Efter disse sluttider kan der være retableringsarbejder der trækker længere ud fx opfyldning omkring skabe eller slutasfaltarbejder omkring/ved skydehuller e.l.

Status på omlægning af el

DONG skulle være gået i gang på Børkop Alle den 18. april 2012, som det vil være tydeligt for enhver, så er dette endnu ikke sket.

 

DONG er forsinket et ukendt antal dage/uger . Bestyrelsen er i kontakt med DONG og gør alt hvad vi kan for, at få præcise datoer for, hvornår arbejdet igangsættes hvor, så I ikke bliver “låst” inde eller ude med både, campingvogne eller lignende. Da DONG har hyret en entreprenør til opgaven, så er det pt en lille smule svært, at få ovenstående informationer, men der arbejdes på sagen.

Foråret er over os

Så er foråret endelig over os og træer, buske og blomster er på vej op af jorden. Med disse desværre også ukrudt og andet uønsket vegetation ………..Det er i vores alles interesse, at denne uønskede vegetation fjernes inden den går i blomst og derefter i frø, så derfor, nap det i opfarten og det behøver ikke være et kæmpearbejde, man kan fx.:

              • Vande med kogende vand og dermed blanchere planterne.
              • Vande med almindelig vand i høj solskin (samme effekt som blanchering)
              • Branke planterne med en gasbrænder.
              • Vande med saltvand.

 

Ligger du inde med en endnu nemmere løsning på problemet, så send endelig opskriften til bestyrelsen, så vil vi bringe den på disse sider.

Flisetælling 2012

I forbindelse med opgravningen af vores fortov for nedlægning af el/kabeltv samt opstilling af nye lysmaster, har vi fået optalt hvor mange defekte fliser foreningen har.

 

Vosborgvej: 54 *

Børkop Alle: 5

Hindholm Alle: 37

 

Af disse vil bestyrelse forsøge, at få DONG til at skifte i alt 33 af disse som ligger på deres graverute. Dette skulle efter sigende ikke være helt umuligt og endda til en rimelig pris. Tilbage henstår 63 fliser, som vi over tid skal have fundet en løsning for.

 

Det er derfor supervigtigt, at man som grundejer er opmærksomme når man fx får leveret varer med større lastbiler og får dokumenteret uheldet hvis dette skulle ske. Et foto af lastbil med nummerplade og et foto af de knækkede fliser er guld værd i en erstatningssag og ofte har disse vognmænd en forsikring som dækker netop dette.

 

* Dette tal inkluderer ikke Vosborgvej 26, da disse selv skal foretage en komplet renovering af fortovet.

Vi roder under ombygningen

Kære alle,

som nævnt er denne side i sin vorden, hvorfor vi også roder lidt mens opbygningen/ombygningen pågår.

Bestyrelsen skal lige finde sine ben i forhold til hjemmesiden og derfor vil forskellige muligheder blive afprøvet og “ting” kan i perioder se lidt “alternativt” ud – vi skal nok på behørig vis give en klarmelding, når rodeperioden er overstået …………….

 

Vi håber derfor på overbærenhed, når ting i perioder kan se meget mærkelige ud ;-)

G/F Villabyen Hindholm rammer det 21. århundrede

Kære besøgende,

du sidder og kigger på G/F Villabyen Hindholms (GVH) hjemmeside i sin vorden. GVH rammer dermed det 21. århundrede og vil bruge dette tiltag til, at gøre afstanden mellem foreningens medlemmer og bestyrelsen kortere.

Hvor denne hjemmeside lander er i skrivende stund ukendt, men det kan du som besøgende være med til at påvirke – har du en god ide eller et kreativt indspark, så send en email til formanden og vi kigger på det hurtigst muligt.

pbv Mark